Hajde da se volimo

SVE TAJNE FILMA “HAJDE DA SE VOLIMO”: Bio zabranjen 21 godinu, a Brenu su DANIMA VREĐALI na ulici SAMO ZBOG JEDNE STVARI

Prva asocijacija današnjice kada se pomenu Brena i film jeste triologija “Hajde da se volimo” u kojoj pevačica igra samu sebe.

I dok će film sledeće godine napuniti trideset godina, malo su poznati detalji kao na primer da su tih dana ljudi na nastupima prozivali glavnu glumicu zbog uloge, da su film snimali čak i u Africi, a da je to bio prvi visokobudžetni film u Jugoslaviji posle “Sutjeske”, kao i da je dubler koji je skoči sa mosta u Mostaru zapravo bio muškarac.

Hajde da krenemo redom, od samog trenutka kad je nastao film koji je pogledalo nekoliko miliona ljudi.

Nakon niza neuspelih pregovora da nastavi da izdaje svoje ploče za Produkciju gramofonskih ploča Televizije Beograd, Brena odlučuje da napusti ovu kući i svoja prava da “Diskotonu”. Posle potpisanog ugovora, snima ploču, ali njen menadžer Radoslav Raka Đokić dolazi na ideju da album prati film koji će nositi isti naziv. Jasno, treba staviti do znanja da je Brena pre toga imala epizdone uloge u čak dva filma “Tesna koža”, a sa istom ekipom nekoliko godina kasnije snimila je delo “Nema problema”.

Tamo je otpevala dve pesme. Plavokosa pevačica je tada smatrala da je to daleko manje od onoga što je imala da ponudi publici, kako bi dotakla sam vrh kosmosa.

Scena gde Šojić (Lane Gutović) traži “Lepu Brenu za četiri osobe” tek posle dvadeset godina od prikazivanja postala kultna, nije imala tokom prikazivanja filma toliku popularnost, koju će stići već dve godine kasnije.

Raka se nalazi sa scenaristom Jovanom Markovićem i dogovara pisanje scenarija za “Hajde da se volimo”. Bitna stvar je da nije želeo preterano da menja ono što je “Slatki greh” već radio, te je odlučio da samo dočara kako su izgledale njihove turneje i da tome doda spotove.

Verovali ili ne, ali menadžer Raka doneo je ideju za film koji će u jugoslovenskoj kinematografiji ostati upamćen kao najgledaniji filmsko ostvarenje.

Zanimljiv stvar jeste, kada je muzički deo albuma upitanju da Brena prvi put na tom album počinje da sarađuje sa Marinom Tucaković, Kornelijem Kovačem i Miroljubom Aranđelovićem Kemišem.

Snimanje je započeto već posle nekoliko meseci, a ono što su novinari tih dana prenosili jeste da je sve išlo kao podmazano. Za svega tri meseca snimljen je prvi film “Hajde da se volimo”. Krenulo je prikazivanje u bioskopima.

Tih dana kada su u dvoranama prikazivao film, bilo je brojnih kritika na račun plavokose pevačice, jedni su govorili da joj je bolje da se drži pevanja, drugima je bila seks simobol, dok su kritičari iz sveta kinematografije govorili kako je Jugoslavija dobila Merilin Monro.

Kada je snimila četvrti nastavaka pomenutog filma, Brena je jedini put tada analizirala film, pre toga novinarima nije želela da daje odgovore na pitanja o filmu.

– Moraću dobro da razmislim pre novog filmskog projekta. U Jugoslaviji se ne isplati raditi filmove iz više razloga, a osnovni je pravo fušarenje koje vlada u video produkciji. Kada sam snimila prvi film, svi su rekli kako je to preterivanje i kako bi bilo dobro da se zadržim na pevanju. Sva četiri filma koje sam do sada uradila bili su apsolutni rekorderi u broju gledalaca. “Hajde da se volimo” drugi deo, prodat je na video kasetama u 80.000 primeraka. Moj novi film, čiji je premijera bila u novembru, već posle prve filmske projekcije mogao se iznajmiti u video klubovima. Video-pirati su na projekciji filma snimili kasetu. Iznajmljuju loše kopije. Reč je o muzičkom filmu, koji zbog lošeg kvaliteta zvuka na piratskim trakama gubi ono što je njemu najlepše. A taj film u bioskopskim salama deluje kao praznik za oči i uši. U Zenici ga je videlo dvadeset hiljada ljudi, a u sali tokom zime nije bilo grejanja, praktično bila je hladna – izjavila je tom prilikom Brena.

Kada su bile godine prikazivanja filma, za javnost ovog prostora bilo je sasvim neobično da jedna pevačica tumači glumicu, pa su po štampanim medjima pisane brojne kritike na račun Brene.

Trebalo je u komunističkoj zemlji pokazati da je sasvim normlano da tada najveća zvezda u kupaćem kostimu snima spot, ali i prikazati kako se snalazi u Africi.

– Amerikanci, koji su šou-biznis izmislili, imaju svoje ikone, Ester Vilijams, Merilin Monro, Madonu. Mi smo imali Brenu koja je bila pomalo od svake. U zavisnosti od prilike, ona je i nešto poput Bond devojke, Čarlijevog anđela, Modesti Blejz i, uopšte, svakog ženskog lika koji je ostavio traga u popularnoj kulturi. Ko u to ne veruje, nek pogleda “Hajde da se volimo”, i videće Brenu kako lako poput vidre skače u more, mlati negativce, pa u najženstvenijim toaletama koje se mogu zamisliti peva i igra ostavljajući bez daha sve oko sebe – izjavio je jednom prikom za tadašnje medije jedan od filmskih kritičara.

Neki od spotova u kojima se pojavljuje Brena realizovani su na sledećim lokacijama: Afrika, Dubrovnika, Durmitor, Adi Bojani, Mostaru, Užicu, Beogradu, Budvi, Lopud, Korčula, Zagreb, Sofija, Madrid, London, Istanbul, Najrobi i Majami.

Već 1989. kreće se sa realizacijom “Hajde da se volimo 2” koji ovog puta režira Stanko Crnobrnja, čiji je otac bio jednom od najbližih saradnika Josipa Broza Tita, osam godina nakon smrti Tita.

Tada je govorio da je spot za pesmu “Hajde da se volimo” koji se pojavljuje u filmu, urađen je u dve verzije. Prva je snimljena u Dubrovniku, a druga, otpevana na engleskom jeziku, urađena je u Londonu.

Reakcija publike bila je, malo je reći, fascinantna. Opisujući masovnu histeriju za Brenom, Stanko Crnobrnja, koji je režirao poslednja dva nastavka, priseća se da je interesovanje bilo toliko da su video-klubovi ove filmove izdavali na sat, a ne na dan.

Činjenica koju je publika saznala mnogo kasnije jeste da tokom skoka sa mosta u Mostaru, prvi put Brena ne glumi samo sebe, već ima dublera.

Jadranko Fini iz Mostara za potrebe filma prerušava se u Brenu i skačio sa Starog mosta u sceni kada otmičari pokušavaju da otmu pevačicu. Tada su se pojavili šaljivi komentari da je “svemoćna Brena i skakala i plivala i letela”.

U trećem delu pometog filma Brena se ljubi u helikopteru sa Draganom Bjeloglićem, dok se u tom trenutku u realnom životu zabavlja sa sadašnjim suprugom Bobom Živojinovićem. Nedavno se zvezda prisetila ovog romantičnog čina.

– Stanko Crnobrnja mi je rekao da moram da poljubim Bjelu, koji mi je uvek bio simpatičan i sladak. Poljubila sam ga u obraz, a onda je reditelj rekao da ga poljubim ozbiljno. Odgovorila sam mu da nisam glumica, na šta mi je on odbrusio da ako to ne uradim, nema ništa od te scene – prisetila se Brena.

Tada mlada glumica na Fakultetu dramskih umetnosti, Olja Bećković pozajmljivala je glas lažnoj Breni, dok Breninu najbolju drugaricu igra Ivana Žigon.

Snimljen 1987. godine, film je svoju televizijsku premijeru imao na Radio televiziji Srbije januara 2008. godine. Do tad, film nije bio emitovan ni na jednoj televiziji sa nacionalnom frekvencijom u republikama bivše Jugoslavije. Emitovale su ga samo lokalne televizije, a danas se redovno emituje za vreme novogodišnjih praznika na televizijskim stanicama u Srbiji.

Iz za kraj, glumci koji su obeležili ovaj film bili su na počecima svojih karijera, kao što su Svetislav Goncić, Dragan Bjelogrlić, Nikola Kojo, Lazar Ristovski, Emir Hadžihafizbegović, kao i mnogi drugi. Dok su Dragomir Bojanić Gidra i Velimira Bate Živojinovića predstavljali glumce koji su bili odavno uvežbani tandem za kamere.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *